onsdag 30. mars 2011

Vakkert.




I dag dro jeg til Butare, som er tidligere hovedstad i Rwanda. Butare er den "intellektuelle" byen, det er der det nasjonale universitetet er.

Jeg var veldig spent, fordi - jeg ikke har vært i byen før. Skulle bare være der noen timer og møte noen kontakter. Jeg hadde heller ikke møtt disse folka før.

Og var usikker på om jeg i det hele tatt kom meg "hjem" til Kigali igjen.

Men ikke akkurat noen grunn til bekymring. Byen var svært oversiktlig. Fakultetet til statsvitenskap var omtrent på samme sted hvor jeg gikk av bussen. Og jeg kom til og med tilbake til Kigali i rimelig tid.

Dessuten fikk jeg jo sett litt av landsbygda. Kjørte innom byen hvor folkemordet starta. En del folkemord-memorials på veien. Det er egentlig veldig spesielt å være i et land hvor omtrent alle ble affektert av folkemordet.

Uansett. Rwanda er fantastisk vakkert. Her er noen bilder fra bussturen - derfor ikke av ekstrem god kvalitet. Men viser hvor utrolig fint og frodig det er her.




2 kommentarer:

Bjørn R sa...

Hei Litt av et prosjekt du er med på!
Bra stå på.
mvh
Bjørn R

Ada Vagnild Evju sa...

Takk for det, Bjørn! Har det fantastisk bra, men det er intensivt også.

Håper alt står bra til hjemme!

Ada