onsdag 23. mars 2011

Hello Rwanda.

Etter to hele dager i Kigali, Rwanda - vil jeg ikke akkurat si at jeg føler jeg er i Afrika.

Ting tar IKKE tid!
Det synes at ulikheten ikke er altfor stor mellom den "vanlige" rwander.
Folk er ikke "PÅ" deg hele tida. De er ikke selgere, men spør om vi ønsker taxi - om vi sier nei takk så er vi ferdig med det.
Infrastrukturen er veldig bra.

Ok. Kanskje litt overfladisk, kanskje litt generaliserende og kanskje et litt naivt utgangspunkt? Ok. Men dette er førsteinntrykket.

Det er fantastisk frodig, og veldig vakkert her. Og jeg har hatt noen fantastisk herlige første dager.

Som noen av dere kanskje ikke vet, er grunnen til at jeg er i Rwanda; feltarbeid. Jeg skal lære/studere om forsoning og nasjonsbygging etter folkemordet. Dette skal jeg også skrive bacheloroppgave om.

Folk er veldig hjelpsomme. Jeg har fått et godt førsteinntrykk av kulturen. Har fått mange gode tips til videre arbeid. Og har ordna meg en del avtaler. Har til og med ordna dager i felt.

Har viktige intervjuer i morgen og fredag. Men, det jeg hittil gleder meg aller mest til - er å bli kjent med en pastor. Det skjer på fredag. Vi skal da dele ut mat til gatebarn. Jeg gleder meg.

Følg med!

1 kommentar:

Annne sa...

Artig! Lykke til!