mandag 20. juli 2009

Nå bærer det til Nord-Norge!

Før jeg bestemte meg for å ta turen til Cuba for noen år siden, tok jeg en telefon til Jens A Riisnæs og spurte om råd. ’Reiseguruen’ er frilandsjournalist og har bla jobbet i P2 med programmet ut i verden.

Mitt mål for reisen var da å oppleve et annet politisk system, innenfra. Riisnæs anbefalte Cuba! Og jeg dro dit!

Riisnæs anbefalte Trinidad og Tobago som neste stoppested på kontinentet. Men ville understreke at man ikke trengte å reise så langt for å oppleve verdens vakreste land; nemlig Norge.

Ofte har jeg sagt at jeg vil ta en Norgesferie. Nå gjør jeg alvor av mine ord, og tar en tur til Nord-Norge!

Hittil har vi ikke helt bestemt hvor vi skal og hva vi skal. Vi tar det hele litt som det kommer. Men, vi skal i alle fall ta fly til Bodø. Ta hurtigruta nordover til Tromsø og fly hjem igjen derfra. I morgen skal vi overnatte noen netter i Reine. Hva annet vi gjør vil tiden vise!

Jeg er usikker på hvor mye jeg får blogga i ferien. Uansett kommer det nok et innlegg om turen i etterkant.

Jeg reiser i morgen og satser på knallvær!

Ingen kommentarer: