onsdag 15. oktober 2008

Fylkesanlegg i Vestfold

Saken på fylkesanlegg hadde vi oppe i Hovedutvalg for kultur, folkehelse og miljø den 02.09.09. Høyresida og posisjonen mente at saksbehandlinga var for dårlig, bla med feil opplysninger i sakspapirene. Feilene ble oppklart etter brev fra IF Fram, for meg var det ikke behov for en bedre saksbehandling, for meg var ting oppklart, samtidig som jeg hadde gjort opp meg en klar mening i saken. Brit Andresen (Høyre) kom med forslag til vedtak: ”Saken utsettes til neste møte.” Forslaget fikk flertall, jeg kunne da ikke dy meg å understreke hva de egentlig hadde vedtatt. Poenget til opposisjonen var å få saken tilbake igjen neste møte, med riktige saksopplysninger og bedre saksbehandling. Ja, - det er greit nok, men man er jo nødt til å få dette med i vedtaket!

Etter FRP, Høyre og Venstres pinlige forslag til vedtak forrige møte, kom saken igjen opp i dag, tirsdag 14.09. Vi fikk da til et fellesforslag fra alle partiene i utvalget. Høyre, FRP, Venstre, AP, SV og Senterpartiet. Jeg er fornøyd med at høyresiden til slutt fant ut hva de ønsket i saken. Og det er flott at man også kan enes såpass om en sak.

Se tidligere artikkel i Østlandsposten her: http://www.op.no/sport/article3760497.ece
Se utfallet i saken her: http://sak.vfk.no/dlkomm/default.asp

Ingen kommentarer: