lørdag 10. september 2011

Hvordan øke innbyggertallet i Hof?

Mange er opptatt av at vi skal bli flere folk i kommunen vår. Det er også jeg. Spørsmålet er hvordan vi skal få flere til å flytte hit og hvordan får vi flere til å bli?

Enkelte partier hevder vi må legge ut en ubegrensa mengde med tomter for at folk skal flytte hit. Jeg mener dette kun er én av mange ting som må gjøres hvis vi skal vinne kampen om hvilken vei flyttestrømmen skal gå. Mange kommuner har fine tomter – spørsmålet må være hvordan vi skal skille oss ut positivt fra mengden. Hvordan skal vi klare å konkurere med Sande som har togstasjon og kystlinje og Re som har et godt utvikla sentrum?

Det er mange utfordringer knytta til dette. En så viktig sak krever framtidig og langsiktig planlegging, ikke bare mer eller mindre tilfeldige, men positive enkelttiltak. En slik langsiktig tenking står vi i Senterpartiet for.
Jeg er opptatt av at vi alle må jobbe for at kommunen vår skal få et enda bedre omdømme. Jeg er opptatt av å dyrke innbyggernes tilhørighet til Hof, å styrke identiteten vår, stoltheten over alt det som er bra her.

Og jeg er opptatt av at vi - sammen skal finne gode løsninger for at enda flere skal bli glade i lokalsamfunnet vårt.

Denne jobben må vi som lokalsamfunn gjøre sammen. Senterpartiet vil derfor invitere alle til et folkemøte for å diskutere disse spørsmålene etter valget.

Ingen kommentarer: