fredag 25. september 2009

Oppussing av bein og leilighet.

Ok. Bloggingen har ligget på hylla en liten stund. Alt jeg skulle ha gjort før valget og i valgkampen ble utsatt til etter valget og av den grunn har jeg hatt mye å gjøre.

I tillegg klarte jeg å kjøpe leilighet, og den er i ferd med å pusses opp litt. Alt har kommet på en gang:)

Jeg skal nå innrette bloggen med litt mer personlig preg. Men det vil fortsatt også være et sted for politiske ytringer.

Herved starter jeg mitt lille personlige preg med en oppdatering på leiligheten vi har kjøpt samt mitt høyre bein som er i ferd med å klikke.Her ser du et bilde av mitt vakre bein, kryssene ortopeden har tegnet opp er der jeg har smerte. Det krysset som ligger helt øverst er i det området de skal operere.

Operasjonen kalles en artroskopi. Er fornøyd med at de skal gjøre noe i alle fall, det som er litt kjipt å tenke på er at dette faktisk er en 4-5 år gammel fotballskade. Men dårlige ankler ligger jo i familien, så det er bedre å få operasjonen nå 4-5 år etter, istedet for 20-25 år etter.

Så til min herlige nye leilighet. Er sjeleglad for å ha en snekker i familien som hjelper til mye. Vi maler, utvider dører og legger nytt gulv.

Vi har med andre ord ikke flyttet inn i skaper og slik enda, siden det ene soverommet er gjenstand for oppbevaring.

Når vi begynte å rive litt av døren mellom kjøkkenet og gangen oppdaget vi en fin murvegg under listene og tapetet. Med mine kunstneriske evner (som ellers er fraværende) foreslo jeg at vi kunne legge lister rundt den samt en glassplate foran.

Pappa lo, jeg sa vi kunne gjøre det på sikt hvis det var mye arbeid. Men resultatet har blitt lister, og snart glassplate. Det blir lekkert! Vegg revet Lister på, ikke malt enda

5 kommentarer:

Vetle sa...

Lekkert Ada! Jeg gleder meg til å se :)

Miriam sa...

Gratulerer med leilighet!:)
Hvem har du kjøpt den med?
Lykke til med beinet, så ikke bra ut!

Ada Vagnild Evju sa...

Jeg har kjøpt leilighet med mine søstre. Regner med at beinet blir bedre, håper bare ikke det tar lang tid før jeg får operasjon.

Legen sa det kunne være ventetid opp til ett år.

Vi snakkes, begge to:)

Ingeborg sa...

Uuh, stilig leilighet! Venter på å bli bedt til nok en fuktig kveld på byen jeg asså ;) og du har vel ikke glemt middagen du skal spandere på meg og Lena? :P

Ada Vagnild Evju sa...

Hehe, har absolutt ikke glemt dere Ingeborg:) Jeg vet litt mer om helgene framover nå snart. Vet du hvilke helger du skal jobbe framover, evt hvilke dager i helgene?